.owh, aku cikgu rupenye.

.hari nie ade sambutan maulidur rasul kat sekolah aku.

.pagi-pagi ade selawat dengan berarak bagai.
(pusing padang sekolah je pun padahal)
.kalo dulu, aku kena beratur ikot kelas, sekarang aku kena beratur kat barisan depan.
.owh, aku cikgu rupenye.


.lepas berarak bagai, kena masuk dewan.
.kalo dulu, aku kena buat persembahan nasyid sebelum ceramah start, sekarang aku kena jadik juri nasyid.
.owh, aku cikgu rupenye.


.then, ade ceramah maulidur rasul.
.kalo dulu, aku kena dudok atas lantai dalam dewan berhimpit-himpit, sekarang aku dudok atas kerusi kat barisan depan.
.owh, aku cikgu rupenye.


.kalo dulu, time ceramah maulidur rasul, aku selambe je tido, sekarang aku kena gerak bebudak yang tido.
.owh, aku cikgu rupenye.


.kalo dulu, aku kena catat segala isi penting time ceramah sebab takot ustazah marah, sekarang aku gigih cipta entry blog nie time ceramah sebab aku tau pengetua takkan marah.
.owh, aku cikgu rupenye.



boleh cmtu ?

12 comments:

Miss F said...

best kot jadi cikgu... kan cikgu ijat

tricksrex said...

haha pengetua takkan marah hahaha

ThE kOpi suSU said...

haha pe la cikgu nie...
~sy juga merasai benda yg sama...oww saya cikgu rupanya..hahha

aswad said...

hoy, kate nak jumpe

m.a.s.t.u.r.a said...

nice sgt this entry ijat..aku pn sm2..kdg2 mcm xpecaya yg..'aku cikgu rupanya..'..cmne ko kt sane?best?

mye said...

untungla jd cegu jgn buli students suda..
haha

DanieL AdiE said...

Iyer..anda cikgu skang..

Mra Mastura said...

cikgu ijat! XD

CintaZulaikha said...

HALAMAKKKK....cikgu ker..kihkih

♪♬ Siti Nor Aisyah ♬♪ said...

salam singgah..nice entry cikgu..
pape pon teruskan menjadi cikgu yang baik..:)

Farhana Sahri said...

cikgu ijat...mst rmai peminat ni..hehee...blh ye taip entri pengetua xmarah??npe??

Dayang Bulat said...

entry ni buat i sedar diri.. boleh? huhu

Post a Comment