.movie review | battleship.


.project menonton wayang bersama rakan-rakan last week.

diagram edited by farid saidan

.ko nampak tiket tu, siap ade name bagai kan.
haha~

.selalunya kalo aku nak review, aku kne compare dengan cite yang penah aku tengok.
.aku rase, cite ni macam cite war of the world.
.cume war of the world tu gune name pelakon besar - tom cruise, dakota fanning - and directed by steven speilberg.
.meanwhile, untuk pelakon battleship, sekor pun aku tak kenal except rihanna.
=.=

.aku start dengan intro.
.BORING.
.ape kejadah ntah nak cite pasal kehidupan seorang navy sebelum menjadi navy.
.almost half an hour without any action.
nangis~

.then, baru la best time alien tu datang kat bumi.
.because of this film came from the makers of  transformers, aku ingat macam manusia fight dengan robot la kan.
.rupe-rupenye, ade alien yang control robot, kapal perang tu.
.so, agak kecewa sebentar.
.but, memang full with action.
.worth to watch.

.ending.
ok, just sweet.
.takde plak menampakkan ade battleship 2 lepas ni.

.aku suggest cite ni kat sape yang belom tengok lagi.
.CGI die lawa, memang nampak real.
.aku bagi 4.3 over 5. ^^


#rihanna tu, macam tak perlu pun takpe, tak penting mane pun
-__-'''



0 comments:

Post a Comment